Znanstvenici otkrili molekulu odgovornu za osjećaj depresije

depresija-400x513

Credit: Wikimedia.org

Kako bi identificirali molekulu odgovornu za osjećaj stresa, anksioznosti i depresije znanstvenici su koristili jedan od najsnažnijih rendgenskih uređaja na svijetu.

Hipofiza je poznata kao ključni „igrač“ u stresu i anksioznosti, budući da u krv otpušta stresne kemijske sastojke.

Ipak, znanstvenici su sad otkrili kako je receptor CRF1 odgovoran za otpuštanje hormona koji kroz dulji period mogu uzrokovati anksioznost i depresiju. Ovaj je receptor pronađen u mozgu, a kontrolira naš odgovor na stres. Kad detektira molekule stresa koje je otpustio hipotalamus, otpušta te hormone.

Studija farmaceutske tvrtke Heptares Therapeutics objavljena je 17. srpnja u časopisu Nature.

Znanstvenici su upotrijebili akcelerator čestica pod nazivom Diamond Light Source kako bi shvatili strukturu receptora CRF1. Snažni snopovi rendgenskih zraka razotkrili su strukturu proteina, uključujući prazninu u njoj koja bi mogla postati meta za razvoj lijeka.

Informacije dobivene iz ove studije iskoristit će se da bi se osmislio lijek iz skupine malih molekula.

Direktorica Heptares Therapeuticsa, Fiona Marshall, rekla je kako je sad oblik receptora poznat, a to omogućuje razvoj molekula koje bi popunile prazninu u njemu i tako ga blokirale te učinile neaktivnim.

Znanstvenik iz iste tvrtke, Andrew Dore, rekao je kako se struktura ovog receptora može iskoristiti i kao predložak za rješavanje sličnih receptora te tako otvoriti put za razvoj novih lijekova protiv brojnih drugih bolesti kao što su dijabetes tipa 2 i osteoporoza.

Izvor: Independent