Za većinu djece znanost i matematika preteški ili previše dosadni predmeti

Za jedno od dvoje djece školske dobi znanost ili matematika su preteški ili previše dosadni za učenje, iako ih sedam od deset želi imati znanstvene karijere, otkriva istraživanje.

Prema istraživanju provedeno među 1000 učenika L’oréalovog Centra za mlade znanstvenike sa Kraljevskog instituta (Royal Institution’s L’Oréal Young Scientist Centre), među 10 najboljih poslova kod djece od šest do 16 godina su astronaut, veterinar i pilot.

Istraživanje koje se odvijalo u isto vrijeme kad i Sajam Veliki prasak i obrazovanje u Birminghamu, otkrilo je da 49,9 posto djece misli da su znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika (tzv. STEM predmeti) preteški ili previše dosadni, dok 15 posto smatra da su važni samo za karijeru u medicini.

Sarah Finnegan-Dehn, predsjednica Instituta za profesionalnu orijentaciju, rekla je: „Nakon izbora je došlo do brojnih promjena u načinu na koji se pruža potpora kod odabira karijere mladim ljudima.“ „Profesionalno usmjeravanje više nije zakonsko što je veliko razočaranje, a mladi ljudi koji su donosili odluke o predmetima možda nisu imali pristup nepristranom vodstvu u odabiru karijere od strane kvalificiranog savjetnika za zapošljavanje.“

„Važno je da mladi ljudi svih sposobnosti imaju pristup nepristranom profesionalnom usmjeravanju koje bi im pomoglo proširiti horizonte i razumjeti veliki raspon fascinantnih mogućnosti u karijerama koje su im dostupne, uključujući i one unutar STEM industrije.“

„Neki ljudi vjeruju da je profesionalno usmjeravanje potrebno samo onima koji se ne školuju, nisu zaposleni, niti se osposobljavaju za nešto (tzv. ‘NEET’ – not in education, employment or training). Međutim, potreba za profesionalnim usmjeravanjem nije povezana sa akademskim sposobnostima i treba biti dostupna kako bi podupirala i privukla sve mlade ljude kojima je potrebna pomoć kod donošenja odluka.“

Sudionici u anketi su upitani koje riječi ih najčešće asociraju na znanost te su dali tradicionalne odgovore koji su uključivali „eksperimenti“, „laboratorijske kute“ i „periodni sustav elemenata“, umjesto pojmova kao što su „svemir“, „Internet“ i „sportska učinkovitost“.

„Ohrabrujuće je što je toliko puno STEM karijera privlačno studentima, ali raskorak između učenja potrebnih predmeta i težnje za karijerom u STEM-u je velik,“ rekao je David Porter, menadžer L’Oréal Centra za mlade znanstvenike sa Kraljevskog instituta.

„Znanost kao predmet se proširuje, i trebamo informirati o tome koje se sve uzbudljive mogućnosti otvaraju učenjem tog predmeta. Nažalost, učitelji nemaju niti vremena niti povjerenja koje imaju stručnjaci za karijere kako bi prenijeli takve informacije, i zbog toga su događanja kao što je Sajam Velikog praska i centri kao što je L’oréal Centar za mlade znanstvenike toliko važni kod pomaganja da se premosti taj jaz.“

Deset najboljih karijera prema izboru djece:

 

Profesionalni sportaš

Izvođač

Tajni agent

Vatrogasac

Astronaut

Veterinar

Doktor

Učitelj

Pilot

Čuvar životinja u zoološkom vrtu

 

Izvor: Telegraph, znano.st

Leave a Comment