" /> Uskoro možemo očekivati odgovore na pitanja o izvanzemaljskom životu | Znanost.ba

Uskoro možemo očekivati odgovore na pitanja o izvanzemaljskom životu

sveSvemirski teleskop imena James Webb koristit će se novom metodom otkrivanja vode i života na udaljenim planetima u svemiru, a u Zemljinu orbitu trebao bi biti lansiran 2018. godine.

‘Taj je teleskop vrlo impresivan te sadrži tehnologije koje ga čine letjelicom kakvu još ovdje nismo proizveli’, rekao je Charles Bolden iz NASA-e na predstavljanju James Webb Space Telescopea.

Astronom iz Washingtona, Amit Misra, metodu otkrivanja vode i života pomoću novog NASA-inog teleskopa detaljno je opisao u posljednjem izdanju časopisa Astrobiology. Ta tehnika ovisi o otkrivanju molekula koje se uparuju u atmosferi egzoplaneta, takozvanih ‘dimera’.

Dimeri, piše časopis Science, u atmosferi upijaju svjetlost poput filtera za boje u lećama kamera, stvarajući anomalije koje se mogu otkriti jednom kad je tlak na planetu najmanje 0,25 bara, odnosno kad je dovoljno visoko da zadrži vodu u tekućem stanju.

James Webb Space Telescope vrijedan je 8. 8 milijardi dolara, a prozvan je i najmoćnijim teleskopom ikad napravljenim, a njegova je mogućnost sakupljanja svjetla sedam puta veća od njegova prethodnika, Hubble Space teleskopa.

Namjena novog NASA-inog teleskopa je, osim istraživanja postojanja života na dalekim planetima, i istraživanje evolucije galaksije nastalih u rano doba svemira.

)