U sudaru protona i olova LHC otkrio novu materiju

Veliki hadronski sudarač (LHC) opet je krivac za još jedno veliko znanstveno otkriće. Naime, nakon što je uspio otkriti ‘Božju česticu’, tijekom pokusa sudaranja čestica u CMS labaratoriju LCH-a uočena su nova fizikalna kretanja čestica tijekom sudaranja protona s jezgrama olova.

Rezultat tog sudaranja moglo bi biti otkriće nove materije za koju znanstvenici dosad nisu znali, piše gizmag.com. Iako podaci još nisu posve sigurni, prilikom sudaranja iona olova s proteinima čestice se raspadaju na njihove elementarne dijelove, odnosno gluone i kvarkove te lete u svim smjerovima.

Kod sudaranja protona jedan od efekata može biti i nešto što znanstvenici nazivaju kvark-gluonska plazma, odnosno “primordijalna juga” koja je postojala u prvih nekoliko milijuntih dijelova sekunde nakon Velikog praska, a to je zapravo nakupina čestica koja se na međusobnoj korelaciji kreće u jednom smjeru.

Znanstvenici s MIT-a smatraju kako to najnovije otkriće ima veze i s kvantnom mehanikom. Podaci o sudaru protona i olova prikupljati će se i nekoliko tjedana iduće godine.

Izvor:Jutarnji