" /> U australskim vodama otkrivena dosad nepoznata vrsta dupina | Znanost.ba

U australskim vodama otkrivena dosad nepoznata vrsta dupina

(Credit: Guido Parra)

Prema rezultatima studije koju su proveli znanstvenici s instituta Wildlife Conservation Society pokraj obala sjeverne Australije pliva dosad nepoznata vrsta grbavog dupina. Grbavi dupini ime su dobili po specifičnoj izbočini pokraj leđne peraje. Atlantski grbavi dupin vrsta je od ranije poznata znanstvenicima dok rezultati ove studije sugeriraju kako bi se indo-pacifički grbavi dupini mogli podijeliti u tri različite podvrste. Jedna od njih dosada je bila u potpunosti nepoznata znanstvenicima.

„Na temelju morfološke i genetske analize možemo zaključiti da se grbavi dupini mogu podijeliti u barem četiri podvrste. Ovo otkriće pomoći će nam shvatiti način na koji je ova vrsta sisavaca evoluirala, a nadamo se i kako ćemo pomoći znanstvenicima da očuvaju sve četiri podvrste grbavih dupina“, izjavio je dr. Martin Mendez, voditelj istraživanja.

Tim istraživača proučio je lubanje oko 180 jedinki grbavih dupina te su prikupili oko 235 uzoraka tkiva. Nakon analize mitohondrijalne i stanične DNA uočili su određene varijacije među uzorcima prikupljenim u Atlantskom i Indijskom oceanu. Znanstvenici su zaključili kako jedna vrsta dupina živi u Atlantskom oceanu (uz zapadnu obalu Afrike) dok dvije indo-pacifičke vrste obitavaju u vodama Indijskog i Tihog oceana. No, otkrili su i treću indo-pacifičku vrstu uz sjevernu obalu Australije (još uvijek neimenovanu) koja po morfološkim karakteristikama nalikuje “rođacima” iz drugih oceana, no analiza DNA pokazala je kako se s priličnom sigurnošću može reći da se radi o novoj vrsti.

Izvor: Wildlife Conservation Society