U Australiji pronađen fosil stariji od kisika na Zemlji

plinska-baklja-400x2663,5 milijarde godina star fosil mogao bi biti od pomoći znanstvenicima pri otkrivanju mikroba na Marsu.

Ova plinska baklja na području nalazišta Pilbara nije mogla gorjeti prije 3,5 milijarde godina zbog nedostatka kisika na Zemlji

Istraživači su otkrili gotovo 3,5 milijarde godina stare fosile bakterija i vjeruju da su to dosad najstariji fosili pronađeni na Zemlji. Fosili su pronađeni u regiji Pilbara na sjeverozapadu Australije i potječu iz vremena kad na Zemlji nije bilo kisika, “samo” milijardu godina nakon formiranja Zemlje. To je izjavila Nora Noffke sa Sveučilišta Old Dominion, istraživačica na ovome projektu.

Fosili su utisnuti na pješčenjacima i formirani su pri interakciji mikroba sa sedimentnim stijenama. Znanstvenici su naišli i na starije stijene, ali su one, kaže Noffke, erodirale do te mjere da je u njima nemoguće pronaći tragove života.

“Mogu pouzdano reći da strukture na kakvima trenutno radimo nisu bile viđene na dosad proučavanim starijim stijenama i nikad nismo naišli na tako dobro očuvane tragove”, tvrdi Noffke. “Postoje još stariji materijali, ali oni su tijekom vremena prošli kroz brojne metamorfoze i sve ono što je njima i bilo otisnuto, vrlo je teško ili nemoguće rekonstruirati.”

Drevni mikrobi vjerojatno su se hranili sumporom, kao što to mnogi bakterijski organizmi čine i danas. Otkriće bi moglo potaknuti daljnju potragu za životom na Marsu, kao i na drugim mjestima gdje su sedimentne stijene mnogo bolje očuvane nego na Zemlji. NASA-ino vozilo Curiosity opremljeno je takvim instrumentima koji bi mogli tragati za sličnim fosilima na Marsu, kaže Noffke.

“To i jest naše sljedeće pitanje”, kaže znanstvenica. “Postoje li takvi dobro očuvani fosili na Marsu? Područje na kojem radimo je slične strukture kao ono koje NASA-ino vozilo trenutno pretražuje na Marsu. Ako smo uspjeli pronaći ovakve sedimentne strukture na najočuvanijim stijenama na Zemlji, može li se nešto takvo naći na sedimentnim stijenama slične starosti na Marsu?”

Izvor: U.S. News