Spermij-robot u budućnosti bi mogao postati dostavljač lijekova

spermbot-720x405Izgradnja motora, tako malog da bi on mogao pokrenuti jednu stanicu, prilično je teško. Zato su se njemački znanstvenici odlučili uzeti prirodan motor – spermij.

Pitate se, zašto spermij?

Kao što je opisano u časopisu New Scientist, spermiji su atraktivna opcija, jer su bezopasni za ljudsko tijelo, ne zahtijevaju vanjski izvor napajanja i mogu plivati ​​kroz viskozne tekućine.

Ali spermij sam po sebi ne želi ići na mjesto gdje bismo mi to htjeli. Stoga su znanstvenici, u svrhu obuzdavanja spermija, koristili pametan nanoinženjering.

Znanstvenici su stavili sjeme bika u petrijevu zdjelicu zajedno s nekoliko desetaka željezo-titan nanocjevčica. Cjevčice djeluju na način da kada sperma jednom upliva u nju ne može iz nje i izaći. Nakon toga, znanstvenici su u mogućnosti upravljati plivačima pomoću magneta te ih usmjeravati kamo ih žele. To je kao na daljinskom upravljaču robota, spermiji pokreću motor, a istraživači daju navigaciju.

SPERMA ZA OPLODNJU I ZA LIJEKOVE

Studija je samo dokaz koncepta, prikazuje da je moguće upravljati plivačima na ovaj način. No, tehnologija bi jednom mogla ponuditi alternativu in vitro oplodnje (prilikom koje spermij oplodi jajnu stanicu u petrijevoj zdjelici). Spermij-robot mogao bi omogućiti doktoru navođenje cijelog procesa oplodnje unutar tijeli (in vivo).

Potencijalne primjene spermija robota nadilaze oplodnju. Oni bi mogli biti korišteni za mikromanipulacije u tijelu, kao što su pravljenje malih rupa u tkivima ili popravljanje stanica raka. Još jedna dobra mogućnost je ciljana isporuka lijekova. Nanocjevčice su izgrađene od vrlo fine membrane koja može nositi lijekove do oboljelih dijelova tijela. Istraživači tvrde da su njihovi roboti bolji u odnosu na prijašnje spermije jer su prije bili upravljani nanočestičnim instrumentima koji su često bili neučinkoviti, ili još gore, otrovni.

Pogledajte spermije u akciji u videu ispod:

Izvor: http://znanost.geek.hr/clanak/spermij-robot-u-buducnosti-bi-mogao-postati-dostavljac-lijekova/#ixzz2oNVR4MSm