Podaci iz mozgova tinejdžera mogu predvidjeti uspjeh pop pjesama

Istraživanje sa Sveučilišta Emory sugerira da moždane aktivnosti tinejdžera snimljene dok slušaju nove pjesme, mogu pomoći u predviđanju popularnosti pjesama.

2006. godine, Bernsov laboratorij izabrao je 120 pjesama sa MySpace stranica, a sve su bile od relativno nepoznatih glazbenika bez ikakvih ugovora za snimanje. Dvadeset sedam osoba podvrgnutih istraživanju, od 12 do 17 godina, slušalo je pjesme dok su njihove živčane reakcije snimane posebnom tehnikom. Osobe podvrgnute istraživanju također se pitalo da ocijene svaku pjesmu na ljestvici od 1 do 5. Podaci su se prvotno sakupljali da se prouči kako pritisak vršnjaka utječe na mišljenja tinejdžera. Eksperiment je koristio prilično nepoznate pjesme da se bude sigurno da tinejdžeri čuju te pjesme po prvi put.

Tri godine kasnije, gledajući ‘American Idol’ sa svoje dvije kćeri, Berns je uvidio da je jedna od tih nepoznatih pjesama postala hit, kada je natjecatelj Kris Allen počeo pjevati ‘Apologize’ od One Republic. “Rekao sam, ‘Hej, pa tu smo pjesmu koristili u našem istraživanju'”, sjeća se Berns. “Sjetio sam se da imamo taj unikatni komplet podataka moždanih reakcija djece koja su slušala pjesme prije nego su postale popularne. Počeo sam se pitati da li smo mogli predvidjeti taj hit.”

Komparativna analiza otkrila je da su živčani podaci imali statističko značajnu stopu predviđanja popularnosti pjesama, mjerenu po njihovoj prodaji između 2007. i 2010. “Nije da baš predviđa hitove”, Berns upozorava, “ali otkrili smo značajnu korelaciju između moždanih reakcija te grupe adolescenata i broja pjesama koje su na kraju prodane.”

Prijašnja su istraživanja pokazala da reakcija u nagradnim centrima mozga, posebno orbitofrontalnom korteksu i ventralnom striatumu, može predvidjeti individualne odgovore ljudi – ali samo kod onih ljudi koji su ustvari podvrgnuti skeniranju mozga. Istraživanje Emory ulazi na novi teritorij. Rezultati sugeriraju da bi moglo biti moguće koristiti moždane reakcije za previđanje kulturnog fenomena upoprijeko populacije – čak i kod onih ljudi koje se ne skenira.

 

Izvor: znano.st

Related Posts

Tags

Share This

Comments Closed