Povećajte mišićnu masu i živite dulje

misici_ssZdravstveno osviješteni ljudi uvijek traže načine da izbjegnu bolesti i poboljšaju kvalitetu života. Duljina i kvaliteta života uvelike ovise o tjelesnoj masi čovjeka, no u zadnje vrijeme govori se o još jednom faktoru koji je preduvjet dugom životu, a to je izgradnja mišićne mase.

U znanstvenim istraživanjima o pretilosti, mjereći cjelokupnu kompoziciju ljudskog tijela, liječnici su otkrili da je mišićna masa bolji prediktor prerane smrti nego indeks tjelesne mase. Mišićna masa uže je povezana sa preranom smrti, nego količina masnog tkiva.

Preethi Srikanthan, MD, docentica na odjelu endokrinologije na Sveučilištu u Kaliforniji, Los Angeles David Geffen School of Medicine, vodila je spomenuto istraživanje. Arun Karlmangla, dr.med , izvanredni profesor u odjelu za gerijatriju na Geffen School, također je surađivao sa dr. Srikanthan. Ova studija pokazuje da je veća mišićna masa u starijih odraslih osoba povezana s nižom stopom smrtnosti od bilo kojeg uzroka.

“Drugim riječima, većom mišićnom masom, smanjujemo rizik od smrti. Umjesto brige o težini ili indeksu tjelesne mase, trebali bi više brinuti o povećanju mišićne mase.” Rekao je dr. Karlmangla.

Umjesto da se koristi zajednički indeks tjelesne mase, u ovoj studiji se koristio indeks mišićne mase. U istraživanju mišićne mase, liječnici su koristili bioelektričnu impedanciju. Taj proces podrazumijeva puštanje električne struje kroz tijelo. Mišići provode električnu energiju mnogo bolje nego masno tkivo i to zahvaljujući vodi koju sadrže.

Dr. Srikanthan i Karlmangla su analizirali podatke prikupljene između 1988. i 1994. godine iz skupine od 3659 osoba, uključujući muškarce od 55 godina i više i žene od 65 godina i više.

Ovi istraživači su proveli naknadna ispitivanja u 2004. godini kako bi se utvrdilo koliko je ljudi iz osnovne skupine umro prirodnom smrću. Ukupna smrtnost je znatno niža kod sudionika sa većom mišićnom masom nego kod sudionika sa manjom mišićnom masom.

“Dakle, mnoge studije govore o utjecaju pretilosti na smrtnost s naglaskom na indeks tjelesne mase. Naša studija pokazuje da se liječnici trebaju usredotočiti na načine kako poboljšati mišićnu strukturu tijela, a ne samo na indeks tjelesne mase. To je vrlo bitno kada je u pitanju savjetovanje starijih osoba.” Rekla je dr. Srikanthan.

Dvije nedavne studije objavljene u časopisu British Medical Journal također otkrivaju da je mišićna masa snažan prediktor smrtnosti. Ovaj zaključak je donešen nakon analize više od 30 istraživanja koja su uključivala fizičke napore poput bench press snage, snage zahvata, brzine hoda i ravnoteže. Znanstvenici su ustanovili da su loši rezultati, na bilo kojem od testova, povezani sa preranom smrtnosti.

Trening i mentalno zdravlje

Uz fizičku dobrobit, trening može koristiti protiv kognitivnog propadanja. Prema studiji koju je predvodila Teresa Liu-Ambrose sa Sveučilišta u Britanskoj Kolumbiji, žene u dobi između 70 i 80 godina koje su iskusile blage kognitivne smetnje, uključene su kroz 60-minutni trening dva puta tjedno tijekom 26 tjedana. Korištene su vježbe otpora i dizanje utega uz obavljanje različitih vježbi promjenjivog opterećenja. Rezultati su bili nevjerojatni: dizanje utega poboljšava pamćenje i sprječava demenciju.

Kako navedene studije pokazuju, snaga je ključni čimbenik kad su u pitanju dugovječnost i zdrav život, a trening otpora može biti najvažnija stvar koju možete dodati u svoj fitness režim, jer kako jačate, teže vas je ubiti.

Izvor: HuffingtonPost, i09, SciDaily, znano.st

Leave a Comment