Papirnata elektronika

papirnata-elektronika-720x1221Kineski su znanstvenici razvili metodu za printanje fleksibilnih elektroničkih strujnih krugova na papiru koristeći tekuću metalnu tintu. To bi otvorilo put jednostavnijoj i jeftinijoj proizvodnji papirnate elektronike.

Kako bi se proizvele konvencionalne tiskane pločice ili elektronički uređaji, metal se nanosi na površinu vrlo složenim metodama koje zahtijevaju puno vremena i truda, no papir je idealan materijal za proizvodnju fleksibilne elektronike jer je jeftin i lako se s njime radi. Za razliku od normalne tinte za printanje, električna se tinta teže nanosi na papir zbog iznimno velike površinske napetosti.

Tim znanstvenika vođen profesorom na kineskoj Akademiji znanosti u Pekingu, Jing Liujem, prebrodio je neke od tih prepreka koje su se našle na putu pouzdanom printanju strujnih krugova. U časopisu Scientific Reports predstavili su koncept Printed-Circuits-on-Paper (PCP) nužan za printanje funkcionalnih 3D elektroničkih uređaja.

Prvo su znanstvenici povećali adheziju tekuće legure metala putem oksidacije. Kako bi riješili problem visoke površinske napetosti, tim je dizajnirao novu ‘mašineriju’ s poroznom iglicom nalik na četkicu. Na kraju su razvili papir s posebnim premazom kako bi tinta što bolje prianjala na površinu. Čitav proces printanja može se izvesti na sobnoj temperaturi.

Ovom su metodom istraživači isprintali uobičajene strujne krugove i funkcionalne komponente poput provodnih žica, zavojnica i fleksibilnih antena. Koristeći vulkaniziranu silikonsku gumu kao izolirajuću tintu, tim je otkrio način za direktno printanje hibridnih 3D elektromehaničkih uređaja, za razliku od sada dostupnih 3D printera koji mogu printati samo mehaničke objekte bez elektronike iznutra.

Izvor: AsianScientist