Otkrivena kemikalija koja sprečava karijes

Uskoro više neće biti potrebe za popravljanjem zubi, jer nova kemikalija ubija sve bakterije u ustima koji uzrokuju karijes u samo 60 sekundi, objavili su znanstvenici sa Sveučilišta Čile. U suradnji s kolegama sa Sveučilišta Oxford izumili su posebnu molekulu koji su nazvali “Keep 32″ prema broju zubi koje odrastao čovjek ima, a tvrde kako bi ona u zubnim pastama, vodici za ispiranje usta i žvakaćim gumama učinila zube otporima na karijes. Sastav molekule je tajan.

Kemikalija ciljano uništava mutirane streptokoke, bakterije koja pretvaraju šećer u usnoj šupljini u mliječnu kiselinu, a koja potom uništava zubnu caklinu, piše Daily Mail.

“Proizvod smo testirali sedam godina, dokazali da je djelotvoran i bezopasan za ljude te vjerujemo kako će se naći na tržištu kroz 14 do 18 mjeseci”, rekao je voditelj studije, Erich Astudillo.

Novi kemijski spoj bi se čak mogao dodavati određenim namirnicama da bi se spriječilo oštećenje zubi za vrijeme obroka, a čileanski su znanstvenici već u pregovorima s farmaceutskim tvrtkama koje žele otkupiti licencu za proizvod.

izvor: mostarlife.com