Otkriven 3 i pol milijarde godina star ekosistem

ekosistem-720x426U zapadnoj Australiji pronađen je dokaz kompleksnog mikrobiološkog ekosistema čija se starost procjenjuje na 3 i pol milijarde godina.

Ekosistem je pronašao međunarodni tim na čelu s dr. Davidom Waceyjem. Istraživanje je objavljeno u časopisu Astrobiology i otkriva dobro očuvane ostatke kompleksnog ekosistema „zarobljenog“ u 3 i pol milijarde godina starom sloju sedimentne stijene.

Dr. Wacey objašnjava da je identificiranje i rekonstruiranje Zemljine pradavne biosfere vrlo izazovno, s obzirom da su najstarije sedimentne stijene vrlo rijetke i većinom promijenjene atmosferskim i tektonskim djelovanjem. „Pitbara regija u zapadnoj Australiji jedna je od rijetkih geoloških regija koja nam daje uvid u ranu evoluciju života na Zemlji“, kaže dr. Wacey.

Nalazišta nalik nasipima, poput ovog, nazivamo stromatolitima. Njih su oblikovale drevne bakterije, koje su već prije pronađene u ovoj regiji. Međutim, fenomen pod imenom mikrobiološki inducirane sedimentne strukture (u daljnjem tekstu MISS), nisu još dosad viđene u stijenama tako velike starosti. MISS su nastale uz pomoć slojeva mikroba i načina na koji su mikrobi reagirali na promjene u sedimentnoj dinamici.

„Jednostavan primjer bio bi spajanje sedimentnih djelića uz pomoć mikroba kako bi se spriječila erozija sedimentnih stijena izazvana riječnim strujama“, objašnjava dr. Wacey. „Važnost MISS-a je u tome što one ne samo da demonstriraju prisutnost života, već i prisutnost cijelog mikrobiološkog ekosistema s mogućnošću međusobne koordinacije kako bi prikladno odgovorili na promjene u okolišu.“

Dr. Nora Noffke, autorica istraživanja, istaknula je da je ovo otkriće proširilo geološke zapise MISS-a za otprilike 300 milijuna godina i da su kompleksne mikrobiološke zajednice, koje imaju funkciju ljepila u ovakvim slučajevima, postojale prije gotovo 3 i pol milijarde godina. MISS su i jedan od ciljeva Marsovih rovera, koji na Marsu traže slične biološke signale na površini tog planeta. Prema tome, ovo otkriće moglo bi biti važno za istraživanja života negdje drugdje u Sunčevom sustavu.

Izvor: UWA