NASA ima ‘konačan dokaz’ vode na Marsu

Mnogi prijašnje otkriveni minerali koji su bili ‘dokaz’ za vodu na Marsu, mogli su nastati i bez njene prisutnosti, dok novo otkriće definitivno dokazuje vodu na ‘crvenom planetu’.

Rover ‘Opportunity’ koji je na Mars poslala američka svemirska agencija ‘National Aeronautics and Space Administration’ () snimio je mineral koji se mogao stvoriti jedino i isključivo uz prisutnost tekuće vode, prenosi dnevno.hr

– Ovo je bez sumnje najjači dokaz koji smo ikada imali da je voda nekoć tekla Marsom, rekao je planetarni znanstvenik s ‘Cornell’ sveučilišta, Steve Squyres, za vrijeme ovogodišnjeg ‘American Geophysical Union’ sastanka.

Istraživači su pronašli žilu gipsa, minerala koji je mogao nastati jedino uz prisutnost vode, što jasno govori da je prije otprilike milijardu godina topla voda tekla podzemnim putevima i frakturama stijena.

Žila gipsa, koju su istraživači nazvali ‘Homestake’ široka je otprilike koliko i ljudski palac, a duga između 40 i 50 cm. Otkrivena je na rubu kratera ‘Endeavor’ na putu rovera ‘Opportunity’ po brazdi ‘Cape York’.

– Čim smo došli na Cape York, činilo se kao da smo na potpuno novom geološkom terenu. Nikada prije takvo nešto nismo vidjeli, rekao je Squyres.

Izvor: http://www.znanost.com/