Nanokapsula učinkovito uništava stanice raka

nanokapsula-580x305Mala nanokapsula izumljena u laboratoriju Sveučilišta u Kaliforniji Los Angeles (UCLA) mogla bi znatno pridonijeti liječenju raka.

Pokušavajući razviti metodu za preciznije i manje invazivno liječenje tumora, tim istraživača s Fakulteta za inženjering i primijenjenu znanost Henry Samueli u sklopu UCLA razvio je razgradivu, nanostupanjsku čahuru kako bi doveli bjelančevine u stanice raka i tako zaustavili njihov rast bez uništavanja zdravih stanica.

U novoj studiji objavljenoj 1. veljače u časopisu Nano Today, tim na čelu s Yi Tangom, profesorom kemijskog i biomolekularnog inženjeringa i članom California NanoSystems Instituta na UCLA radio je na razvoju malih čahura koje se sastoje od polimera topljivog u vodi koji učinkovito dostavlja kompleks bjelančevina u jezgru stanica raka i tako potiče njihovo uništavanje. Kapsule su veličine 100 nanometara, što je veličina polovice najmanje bakterije i razgrađuju se u zdravim stanicama bez ikakvih posljedica.

“Ovaj proces ne predstavlja rizik od genske mutacije koja nastaje kao posljedica genske terapije protiv raka, a nema ni rizika za zdrave stanice koje kemoterapija uništava jednako učinkovito kao i stanice raka”, rekao je Tang.

“Ovaj je pristup potencijalno nov način liječenja raka”, rekao je Tang. “Veliki je problem dostaviti bjelančevine ako ne koristimo ovu metodu. To je jedini način liječenja stanica raka, a da pritom zdrave stanice ostavimo netaknutima.”

Apoptin, kompleks bjelančevina koji uništava stanice raka dobiven je iz anemia virusa kod ptica. Apoptin se nakuplja u jezgri stanica raka i signalizira stanici da se podvrgne samodestrukciji.

Polimerske kapsule razvijene su u blagim i umjerenim fiziološkim uvjetima kako se ne bi promijenile kemijske strukture bjelančevina i kako se te bjelančevine ne bi zgrušale, što bi smanjilo njihovu djelotvornost na stanice raka.

Ispitivanja provedena na stanicama ljudskog raka dojke na miševima pokazala su značajno smanjivanje tumora.

“Dovođenje velikog kompleksa bjelančevina poput apoptina u jezgru stanica tumora bio je izazov, no ova se strategija reverzibilne polimerske kapsule pokazala vrlo učinkovitom”, rekao je vodeći autor studije i apsolvent na kemijskom i biomolekularnom inženjeringu na UCLA, Muxun Zhao.

Tangov tim nastavit će još detaljnije djelovati na tumore, produžavajući vijek trajanja kapsula i dovodeći druge bjelančevine u stanice raka.

Tim koji je radio na istraživanju činili su još i bivši student na UCLA, a sad zamjenski profesor na Sveučilištu u Sjevernoj Karolini u Chapel Hillu, Zhen Gu te istraživači sa Sveučilišta u Južnoj Karolini, Biliang Hu, Kye-II Joo i Pin Wang.

Izvor: University of California – Los Angeles