Nanodijamanti kao budućnost dentalnih umetaka

(Courtesy of UCLA School of Dentistry)

UCLA istraživači otkrili su da bi se dijamanti, puno manjih razmjera od onih koji se koriste za nakit, mogli koristiti za poticanje rasta kostiju i izdržljivosti dentalnih umetaka.

Nanodijamanti, koji su nusprodukt konvencionalnog rudarstva i rafinerijskih procesa, veličine od otprilike 4 do 5 nanometara u promjeru i oblika male nogometne lopte.

Znanstvenici s odjela za bioinženjering na Stomatološkom fakultetu na UCLA-u, u suradnji s NanoCarbon Instraživačkom institutu u Japanu, vjeruju da su pronašli način kako da poboljšaju rast kostiju i liječe osteonekrozu, što je bolest u kojoj se kosti razgrađuju zbog nedostatka cirkulacije.

Kada osteonekoroza počne utjecati na čeljust ona sprječava ljude u jelu i govorenju; kada se ista pojavi u zglobovima onda ograničava iili sprječava kretanje. Gubitak gustoće kostiju također je prisutan kod implanata poput prostetskih zglobova ili zubiju, što dovodi do toga da umeci olabave i ispadnu.

Otpadanje umetaka zahtjeva dodatne procedure koje mogu biti bolne i skupe, što može ugroziti funkciju koju je pacijent stekao koristeći isti. Ti izazovi su još teži kada se bolest pojavi u ustima gdje je ograničena količina kostiju koja se može iskoristiti za učvršćivanje postetskog zuba. To je ključna činjenica koja se mora uzeti u obzir budući da ima estetske i funkcionalne reperkusije.

Istraživanje koje je vodio dr. Dean Ho, profesor oralne biologije i medicine te direktor Centra za rekonstruktivnu biotehnologiju na Stomatologiji UCLA Sveučilišta, objavljeno je na Internetu u recenziranom Dnevniku dentalnog istraživanja.

Tijekom operacije popravljanja kostiju, koja je vrlo skupa i dugotrajna, doktori umeću spužvu kroz prilično invazivnu operaciju kako bi injektirali proteine koji potiču rast kostiju, protein poput morfogenetskog koštanog proteina.

Znanstvenički tim otkrio je da korištenje nanodijamanata za dostavljanje tih proteina može potencijalno biti puno efektivnije od konvencionalnih pristupa. Istraživanje je otkrilo da se nanodijamanti, nevidljivi ljudskom oku, iznimno brzo vežu za morfogenetički proteine i faktor rasta fibroblasta, što demonstrira mogućnost da bi proteini mogli biti dodavani koristeći samo jedno sredstvo. Unikatna površina dijamanata dopušta proteinima da budu dostavljeni puno sporije što dopušta efikasnije liječenje oboljelog područa. Nadalje, nanodijamanti mogu biti administrirani puno ne-invazivnijom metodom poput injekcije ili oralnog ispiranja.

„Proveli smo nekoliko komprezivnih istraživanja na samim stanicama i na životinjama pritom testirajući sigurnost korištenja čestica nanodijamanata“, tvrdi Laura Moore, koja je jedna od autorica studije i učenica dr. Hoa. „Inicijalna istraživanja indiciraju iznimnu toleranciju na nanodijamante, što dodatno povećava njihovu potencijalnu aplikaciju u popravljanju zubiju i kostiju.“

„Nanodijamanti su iznimno raznovrsna platforma“, kaže dr. Ho, koji je također profesor bioinženjeringa i član Kalifornijskog NanoSystems Instituta. „Budući da su iznimno korisni za tako širok spektar terapija, nanodijamanti imaju potencijal utjecaja na druge aspekte oralne, maksilofacijalne i ortopedske operacije, uz široku primjenu u regenarativnoj medicini.“

„Ovo otkriće korisno je kao temelj za budućnost nanotehnologije u stomatologiji, ortopedskoj medicini te svim ostalim domenama medicine“, kaže dr. No-Hee Park, dekan Stomatologije na UCLA-u. „Dr. Ho i njegov tim demonstrirali su izniman potencijal nanodijamanata u unaprijeđenju brige za pacijente. On je pionir u svom području.“

Istraživanje je podržano od strane Nacionalnog instituta za rak, Nacionalne znanstvene fondacije, Fondacije Wallace H. Coulter, V fondacije za istraživanje raka, Društva za automatizaciju laboratorija, Beckman Coulter i Europske komisije.

Izvor: UCLA