Najzdravije namirnice u svibnju

Ako želite biti zdravi, kad je god to moguće, jedite sezonsko voće i povrće iz domaćeg uzgoja. U svibnju stižu jagode i još pokoje prvo rano voće, a na tezgama i livadama se mogu naći zeleni listovi koji imaju i po osam puta više korisnih tvari nego klasična zelena salata. Upoznajte se stoga s nekima od najzdravijih namirnica koje stižu tijekom svibnja.

Jagode

Jagode su odličan izvor vitamina C, pa ćete već u 150 g dobiti potrebnu dnevnu dozu ovog važnog vitamina. Uživate li u jagodama, u organizam ćete unijeti i vitamin A te potrebne doze kalija, kalcija, fosfora, magnezija i željeza. Osim toga, jagode su dobro sredstvo protiv probavnih smetnji. Njeguju kosti i zglobove, a imaju i snažnu antioksidativnu moć. Štite tijelo od raka i čuvaju krvne žile od začepljenja i slobodnih radikala. Ako je moguće, jedite jagode iz vlastitog vrta ili iz organskog uzgoja.

Trešnje

Tijekom svibnja na tržnice stižu i prve domaće trešnje. Cijena im često zna biti paprena, ali ljubitelji će ih kupiti barem šaku. Ne sadrže toliko C vitamina kao jagode, ali su zato bogate drugim antioksidantima. Sadrže vitamin B i A, bioflavonoide, elagičnu kiselinu (osim u trešnjama nalazi se i u grožđu i jagodama, a može dezaktivirati karcinogene tvari), antocijanin i melatonin. Navedeni sastojci pomažu organizmu u borbi protiv raka, štite od srčanih bolesti, ublažavaju bolove uzrokovane artritisom i gihtom, a navodno su dobre i protiv glavobolje. Uživanje u trešnjama može pomoći u sprečavanju srčanih bolesti i raka, ublažiti bolove i poboljšati zdravlje kostiju.

Rotkvice

I rotkvice imaju malo kalorija, a puno vitamina i vode. Jedete li ih, duže ćete održati osjećaj sitosti. Ubacite ih stoga redovno u salatu.

Maslačak

U slučaju da niste znali, ovo nije korov nego jedna od zdravijih biljaka. Listovi maslačka puni su folata i magnezija, kao i fosfora i bakra. Ovi gorkasti listovi sadrže i beta-karoten. Operite ih i ubacite u salatu ili uživajte u juhi.

Rikula

U trgovačkim centrima zna se naći i izvan sezone, no na tržnicama je prisutna od svibnja do listopada. Rikula sadrži oko osam puta više kalcija, pet puta više vitamina A, C i K te četiri puta više željeza nego obična zelena salata. Ubacite je svakako u umake i druga jela pred kraj kuhanja.

Mladi krumpir

Što razlikuje mladi i stari krumpir? Mlađa verzija sadrži više šećera, vitamina C i vode, a stari više škroba. Kuhajte ga i pecite s korom jer će se tako sačuvati vitamin C. Već dugo se zna da je krumpir namirnica protiv gihta i reume, a koriste ga i pri liječenju sluznice želuca – u tom slučaju se upotrebljava sok od krumpira.

IZVOR: net.hr

Related Posts

Share This

Leave a Comment