Mlade žene drže ključ za uspjeh proizvoda za tamnjenje bez sunčanja

suncanjeKako ulazimo u sve topliji dio godine, tako se počinjemo intenzivnije izlagati suncu. Mnogima je brončani ten privlačan odraz ljepote, no pritom zaboravljaju na zdravlje. Ultraljubičasto zračenje je sve jače i štetno djeluje na naš organizam. Česte su opekline, alergije na sunce, oštećenja vida i razne maligne bolesti kože.

Tamnjenje bez sunca – bilo s losionima, bronzerima ili tabletama za tamnjenje promovira se kao učinkovit nadomjestak za izbjegavanje zdravstvenog rizika od ultraljubičastih zraka, ali ako proizvodi ne pružaju savršenu boju puti, mlade žene ih najvjerojatnije neće koristiti, tvrde rezultati istraživača sa Sveučilišta Baylor.

“Osjećaj je sljedeći – ‘Tamnim, osjećam se dobro, izgledat ću dobro sutra… Što je zdravlje?'”, rekao je doktor Jay Yoo, docent obiteljskih i potrošačkih znanosti na Baylor College of Arts & Sciences. Proveo je istraživanje na temelju 182 studentice bjelkinje, s prosječnom dobi od 19,7 godina. U studiji, objavljenoj u najnovijem izdanju Household and Personal Care Today, ističe kako im je njihov izgled bio glavna motivacija.

“Studija potvrđuje da će ciljanje na izgled osviještenih potrošača, osobito mladih žena, biti uspješno, dok je kvaliteta tamnjenja obećavajuća”, rekao je. Američki potrošači čine 50 posto globalne prodaje proizvoda za samotamnjenje. Mlade žene, koje su najčešći korisnici, nisu zabrinute zbog raka kože, osim ako su ga doživjele na svojoj koži, članu obitelji ili nekome poznatome, rekao je Yoo. “A žene u dobi od 19 do 22 godine nisu zabrinute zbog bora i preranog starenja.”

Sudionice su dobile upitnik na kojem se nalazilo 14 izjava o izgledu i na koje je bilo potrebno odgovoriti koristeći pet stupnjeva u rasponu od “uopće se ne slažem” do “potpuno se slažem”. Za one koje se u cijelosti slažu s izjavama poput “Ružnim ljudima je teško pronaći sreću” i “Trebam činiti što god je u mojoj moći kako bi uvijek izgledala najbolje” bilo je više vjerojatno da će koristiti sve proizvode za tamnjenje navedene u studiji, rekao je Yoo.

Mlade žene koje su česte korisnice krema, gelova, losiona i ostalih proizvoda za samotamnjenje, vide sunčanje bez sunca kao dodatak UV (ultraljubičastom) tamnjenju, ali takvi bi proizvodi trebali biti promovirani od strane proizvođača kao “zamjena, više nego dopuna”, rekao je Yoo.

Istraživanje je pokazalo da je korištenje krema, losiona i bronzera bilo značajnije od drugih proizvoda – možda zato što su neke sudionice doživljavale bronzere više kao kozmetiku i zbog toga što gelovi i tablete još nisu ušle na tržište pa se ne mogu promatrati kao alternativa UV sunčanju, rekao je Yoo.

Stavovi sudionika naspram bronzera (u prahu ili hidratantnog) su najpozitivniji, slijede losioni, kreme, sprejevi, maramice za lažno tamnjenje, gelovi i tablete. Nedostaci koji bi mogli sprječavati korištenje proizvoda za tamnjenje su neravnomjerne mrlje ili neprirodan izgled ili boja.

Razumijevanje stavova potrošača prema korištenju proizvoda za tamnjenje bez sunca važno je i za promicanje javnog zdravstva, rekao je Yoo.

Prethodna istraživanja podržala su ideju da su proizvodi za tamnjenje postali popularni kako je porasla javna svijest o raku kože i smanjila se izloženost ljudi ultraljubičastim zrakama sunca ili solariju. No, nedavna istraživanja su također pokazala da su drugi razlozi korištenja proizvoda izbjegavanje bora, sunčanih pjega, opeklina ili nelagoda izloženosti suncu.

“Kako bi se povećalo korištenje proizvoda kao sigurnije alternative, važno je da proizvođači pronađu što će zapravo potaknuti korištenje”, rekao je Yoo. “Za neke, to je isključivo izgled.” Ali za druge, užitak zbog preplanulog tena može se dogoditi zbog bavljenja sportom ili sudjelovanja u društvenim aktivnostima na otvorenom.

“Za te ljude, proizvodi trebaju biti predstavljeni kao izbor životnog stila bilo kao modni fenomen ili kao nešto što ima važnu ulogu u društvenim i aktivnostima u slobodno vrijeme, umjesto korištenja u zatvorenom prostoru.”

Dok proizvodi za tamnjenje bez sunca pružaju sigurnu alternativu UV tamnjenju, ljudi bi trebali biti svjesni da se krema za sunčanje treba koristiti.

Yoo, koji predaje modnu teoriju i povijest odijevanja, rekao je da je u velikom dijelu povijesti, svjetla koža bila poželjna jer je označavala bogatu ili uglađenu osobu za razliku od pripadnika niže klase koji su radili vani i bili izloženi suncu.

Tamna put je počela biti popularna 1920 – ih, kada je kultna dizajnerica Coco Chanel dobila opekline od sunca, provodeći vrijeme na francuskoj rivijeri. Njezinim obožavateljima svidio se izgled i počeli su ju oponašati.

Izvor: Baylor University, znano.st

Leave a Comment