Mješavina sojinih i mliječnih proteina potiče sintezu mišićnih proteina

sojamilkPrilikom intenzivnih treninga, dolazi do malih mikroskopskih kidanja tkiva. Što je razdiranje tkiva veće, veća je šansa za pojavom boli nakon treninga. Takve male ozljede tkiva potiču stanice izvan mišićnog vlakna na obnovu. One se repliciraju, sazrijevaju i priljubljuju uz vlakno te dolazi do popravka i izgradnje mišića koji je sada snažniji veći kako bi se mogao nositi s budućim sličnim opterećenjima.

U izgradnji mišića ključnu ulogu imaju proteini, gradivni elementi stanica čitavog organizma. Preporučene vrijednosti za unos proteina se kreću od minimalno 0.45 g/kg tjelesne mase do preko 3 g/kg tjelesne mase kod ekstremnih napora u sportu (body building, dizanje utega,…). Proteini su građeni od lanaca aminokiselina koje su međusobno povezane peptidnim vezama. Te aminokiseline mogu biti esencijalne (potreban unos svakodnevnom prehranom jer ih organizam ne može sam proizvesti) ili neesencijalne (organizam ih može sam proizvesti iz ugljikohidrata ili esencijalnih aminokiselina).

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Nutrition dokazuje dobrobiti unošenja proteinske mješavine na sintezu mišićnih proteina nakon tjelovježbe. Ovo istraživanje je prvo takve vrste, a proveli su ga znanstvenici na University of Texas Medical Branch, u kojem su nakon akutne epizode vježbi rezistencije konzumirani proteini soje, sirutke i kazein. Ovi proteini imaju komplementarne aminokiselinske profile te se probavljaju različitim brzinama (profili otpuštanja aminokiselina). Rezultati pokazuju produženu isporuku aminokiselina mišićima i mišićnu sintezu proteina kada su ispitanici konzumirali mješavinu, u odnosu na izvor samo jedne vrste proteina.

”Izvori visoko kvalitetnih proteina sadrže sve esencijalne aminokiseline i imaju zasebne osobine za koje se smatra da pružaju jedinstvene prednosti za mišićni rast.”, rekao je dr.sc. Blake Rasmussen, privremeni predsjedatelj Katedre za prehranu i metabolizam i voditelj studije. ”Ovo je prvo istraživanje u kojem se ispituju učinci kombiniranja sojinih i mliječnih proteina, proteina sirutke i kazeina, u svrhu poticanja povećanja mišićne mase.”

Sastav mješavine korišten u navedenom istraživanju se temeljio na rezultatima iz nedavno objavljene pred-kliničke studije u kojoj je kod štakora dokazana povećana mišićna sinteza proteina nakon hranjenja u usporedbi s drugim smjesama samih izvora proteina soje ili sirutke. Ova klinička studija na ljudima je po prvi puta pokazala da kombinacija sojinih i mliječnih proteina (25% SUPRO® proteina izoliranih iz soje, 25% izdvojenih proteina sirutke i 50% kazeinata) je sposobna potaknuti mišićni rast u sličnoj mjeri kao i proteini sirutke, i to putem povećanja sinteze proteina u mišićima i signalizacije mišićnih stanica za rast. Uz to, ta mješavina je i produžila anabolički period (tj. produženo povećanje brzine sinteze mišićnih proteina od mirovanja) na duže vrijeme nego sirutka sama.

Napitci su osiguravali približno 20 grama proteina iz soja-mliječne mješavine ili proteina sirutke te su sadržavali sliče količine leucina, ključne aminokiseline uključene u signalizaciji mišićnih stanica koja regulira brzinu sinteze mišićnih proteina. Napitci su konzumirani nakon vježbi rezistencije za noge visokog intenziteta. Od svakog ispitanika su prikupljeni višestruki uzorci mišića nogu da bi se utvrdile promjene mišićne sinteze proteina kroz vrijeme (u mirovanju te 3 i 5 sati nakon vježbanja). Devetnaest mladih i zdravih odraslih osoba je sudjelovalo u nasumičnom, dvostruko slijepom istraživanju.

”Ranija istraživanja ispituju samo pojedinačne izvore proteina kod kojih se ne slaže sadržaj leucina, razgranate aminokiseline s anaboličkim učincima, za koju se smatra da izaziva sintezu mišićnih proteina. Rezultati našeg istraživanja s ujednačenim sadržajem leucina ukazuju da mješavina sojinih i mliječnih proteina potiče sintezu u mišićima tijekom ranog razdoblja oporavka, ali isto tako i tijekom kasnije faze nakon vježbanja, dok je kod konzumacije jedne vrste proteina, sirutke, došlo do povećanja mišićne sinteze od odmora do ranog razdoblja oporavka”, rekao je Paul Reidy, glavni istraživač ove studije.

Proteini mlijeka (kazein i sirutka), soja, teletina i jaja su učinkoviti u poticanju sinteze mišićnih proteina poslije vježbanja. Ovo istraživanje pokazuje da konzumacija napitka pripravljenih od mješavine sojinih i mliječnih proteina nakon vježbe ima sposobnost produžiti isporuku aminokiselina mišićima, signalizaciju mišićnih stanica i sintezu proteina u ljudskim skeletnim mišićima. Ovo produženje anaboličkog razdoblja bi moglo biti značajno za mišiće u starenju.

”Do danas, istraživanja o mješavinama proteina iz različitih izvora i njihovim učincima na sintezu mišićnih proteina nisu bila provedena. Zdravlje mišića je od velike važnosti ne samo mladim i aktivnim pojedincima kakvi su bili uključeni u ovo istraživanje, već i starijoj populaciji. Uloga proteina u zdravlju mišića je ključno područje interesa naše tvrtke.”, izjavila je dr. sc. Ratna Mukherjea, voditeljica tima Znanost o prehrani u Solae/DuPont Nutrition & Health. ”Ova publikacija objašnjava ranije rezultate koji su ukazivali na korisne učinke konzumiranja takvih mješavina, o kojima se pričalo na brojnim znanstvenim okupljanjima u 2012.”

Izvor: Solae, LLC, znano.st

Leave a Comment