" /> Misija i kreativni marketing | Znanost.ba

Misija i kreativni marketing

 

Zanimljiv pristup kreiranju misije organizacije i marketingu pomoću vlastite misije pronašli smo na TEDtalks kanalu YouTube-a, autora Simona Sineka. Navedeni video možete pogledati ovdje, a mi ćemo vam ukratko objasniti o čemu je zapravo riječ.

Naime, u gotovo svakoj uspješnoj organizaciji i poslovanju postoji određeni uzorak razmišljanja, djelovanja i komuniciranja, koji je potpuno suprotan od svih ostalih primjera. Simon je to zapažanje stavio na papir i nazvao ga „The Golden Circle“. O čemu je zapravo riječ? Navedena ideja vrlo je jednostavna – sastoji se od tri riječi: why, how, what.

Ona objašnjava zbog čega su neke organizacije i vođe sposobne inspirirati, a neke ne. Kako? Svaka osoba, svaka organizacija na svijetu zna što radi (what). Neke znaju i kako to rade (how), ali samo rijetke znaju zbog čega to rade (why) – koja je suština njihovog postojanja, njihova svrha i vjerovanje (ne profit, profit je samo rezultat navedenog). Navedno je lakše shvatiti pomoću primjera, a najlakši primjer navedene teze je u zadnje vrijeme sveprisutan Apple.

„Mi proizvodimo odlična računala. Lijepo su dizajnirana, jednostavna za upotrebu i user-friendly. Naša cijena predstavlja našu kvalitetu.“

„Sve što radimo, radimo jer vjerujemo u izazov statusa quo. Vjerujemo u drugačije razmišljanje. Kako izazivamo status quo? Lijepim dizajnom naših proizvoda, jednostavnom upotrebljivošću i user-friendly principom. Mi radimo odlična računala.“

Vjerujem da možete pretpostaviti koja od gornjih izjava pripada Apple-u, a koja nekom „običnom“ poduzeću. Prva izjava koncipirana je na modelu what-how-why, a druga, ona inspirativnija i uočljivija na why-how-what modelu. Jer, ljude ne zanima što prodajete, njih zanima zbog čega to prodajete (biološka strana navedenog, funkcioniranje mozga i primanja informacija, objašnjena je u videu). Ako vam je nejasno zbog čega je to važno, potrebno se podsjetiti marketinga, točnije procesa prihvaćanja i difuzije proizvoda:

Cilj je pridobiti, ili zaposliti ljude koji vjeruju u stvari koje vjerujete i vi. Ostali su vaši kupci samo privremeno, ili rade samo za plaću. Zbog toga, predstavite što vjerujete, tako ćete privući one koji s vama dijele iste vrijednosti. A zakon procesa prihvaćanja i difuzije proizvoda govori nam da ako želite uspijeh proizvoda ili prihvaćanje ideje na širokom tržištu, ne možete ga postići prije nego dosegnete kritičnu točku od 15-18% tržišnog udjela.

„Rana većina“ neće pokušati nešto što netko drugi nije pokušao prije njih. Upravo se „inovatori“ i „rani usvajači“ osjećaju ugodno donoseći odluke potaknute inovacijom i vlastitim vjerovanjem. To su ljudi koji su spremni na višesatno stajanje u redu samo kako bi među prvima kupili i posjedovali određeni proizvod. Oni to rade za sebe jer žele biti prvi, a ne kupuju ono što prodajete, već ono što vjerujete – jer vjerovanje vam je zajedničko.

Za kraj, vjerujem da vam je poznat govor Martina Luthera Kinga „I have a dream…“. On je imao san, vjerovanje, a ne plan. Svojim snom uspio je inspirirati veliku masu ljudi. Bilo da je riječ o organizacijama ili individualcima, ljudi slijede one koji vode, ne zato što moraju, već zato jer žele.

Pogledajte video :

http://youtu.be/qp0HIF3SfI4

Izvor: zimo.co

Related Posts

Share This

Leave a Comment