Meditacija izaziva fizičke promjene na mozgu

Istraživači sa Sveučilišta u Oregonu proučavali su podatke iz 2010. godine u kojem je sudjelovalo 45 studenata preddiplomskog studija, kao i prošle studije sa Sveučilišta u Kini u kojima je sudjelovalo 68 studenata koji su prakticirali meditaciju punog uma. Ova meditacijska tehnika stavlja naglasak svjesni um, tijelo i okolinu, piše Huffington post.

Koristeći tehniku sličnu magnetskoj rezonanci, istraživači su mogli vidjeti promjene na strukturama mozga koje su se dogodile uslijed prakticiranja dotične meditacije. Istraživači su otkrili da su sudionici istraživanja, nakon dva tjedna prakticiranja meditacije punog uma, imali porast broja signalnih veza u mozgu nazvan gustoća aksona.

Radnik živ zakopan preživio zahvaljujući meditaciji

I nakon mjesec dana prakticiranja meditacije, što bi iznosilo 11 sati meditacije, istraživači su kod sudionika zabilježili još veći porast signalnih veza, kao i povećanje zaštitnog tkiva oko aksona. Ispitanici su, također, bili puno boljeg raspoloženja nakon treninga.

‘Ovaj dinamičan uzorak bijele tvari koju uključuje prednji korteks, dio moždane mreže povezan sa samoregulacijom, mogao bi osigurati sredstva za intervencije kako bi se poboljšalo ili spriječilo psihičke poremećaje ‘, kazali su istraživači.

Kratka meditacija smanjuje stres

Prošle godine su znanstvenici iz Massachusettsa objavili studiju u kojoj su došli do zaključka da prakticiranje meditacije od samo osam tjedana može dovesti do poboljšanja pamćenja i smanjenja stresa. ‘Ova studija pokazuje da su promjene u strukturi mozga možda temelj za neki od tih zabilježenih poboljšanja te da se ljudi ne osjećaju bolje samo zbog toga što su proveli neko vrijeme opuštajući se’, kazala je istraživačica Sara Lazar.

Leave a Comment