“Loš” protein u borbi protiv Alzheimera

alzheimer-720x550Novo je istraživanje provedeno na Menzies Research Institute Tasmania bacilo novo svjetlo na biologiju Alzheimerove bolesti, točnije, na protein u mozgu koji je neizravno odgovoran za nastajanje Alzheimerove bolesti.

U Australiji je demencija u porastu. Do 2020. godine se predviđa kako će se roditi 75.000 dementne djece, a do 2030. će godine demencija biti treći po veličini trošak zdravstva te države.

Prošle je godine u Australiji živjelo 278.700 ljudi s demencijom. Bez otkrića nekog lijeka protiv demencije, do 2050. se godine previđa kako će od te bolesti bolovati gotovo 950.000 ljudi.

Za protein u mozgu amyloid precursor protein (APP) se smatralo da negativno utječe na zdravlje jer je indirektno odgovoran za javljanje Alzheimerove bolesti. Točnije, APP se razgrađuje u protein pod nazivom Abeta koji izravno uzrokuje Alzheimerovu bolest. No, sada su istraživači otkrili da APP ipak ima i pozitivnu stranu.

Naime, APP je odgovoran za rast novih neurona u mozgu. “Unatoč tome što uzrokuje Alzheimerovu bolest, APP bi mogao biti i rješenje protiv te bolesti”, rekao je profesor Small. “Mogli bismo koristiti APP kako bismo potaknuli mozak na zamjenjivaje oštećenih neurona. Ovo otkriće pred nas stavlja nekoliko mogućnosti za razvoj novih metoda liječenja.”

Studija je objavljena u časopisu Journal of Biological Chemistry, a istraživanje je financirao National Health and Medical Research Council of Australia.

Izvor: ScienceAlert