Jedan od pet planetarnih sustava sličnih Sunčevom sadrži planete slične Zemlji

habitablezone-350x196Tim znanstvenika s kalifornijskog Sveučilišta ranije ovog tjedna objavio je rezultate studije pomoću koje su pokušali saznati koliko su zapravo planeti slični Zemlji učestali u svemiru.

Rezultati su bili prilično iznenađujući. Oko 22% planeta koji kruže oko zvijezda sličnih našem Suncu nalaze se unutar tzv. nastanjive zone. Za potrebe studije planetima sličnim Zemlji smatrali su se svi oni koji su maksimalno 2 puta veće od našeg planeta, a ono što je posebno zanimljivo da je prvi takav planet unutar nastanjive zone uočen samo 12 svjetlosnih godina od Zemlje.

Tim stručnjaka pod vodstvom doktora Erika Petigure analizirao je oko 42 tisuće zvijezda te 603 planete koje kruže oko njih. Na temelju prvih rezultata pronašli su 10 planeta unutar nastanjive zone, no s obzirom da su analizirali samo 603 planete na temelju posebno izrađenog softvera procijenili su stvaran broj planeta sličnih Zemlji. Od 10 uočenih, broj je u konačnici porastao na visokih 8 tisuća.

”Ne tvrdim da smo pronašli Zemlju 2.0, ali ovo je definitivno važan korak pri ostvarenju tog cilja. Veoma sam sretan što živim u dobu kada se konačno možemo približiti odgovoru na jedno od najvećih pitanja u povijesti” izjavio je Petigura.

Izvor: PopSci