Japanski znanstvenici klonirali miša iz jedne kapi krvi

mish-mouseIstraživački tim iz Riken centra za bioistraživanja iskoristio je cirkulirajuće krvne stanice uzete iz repa miša-donora kako bi stvorio klona, objavljeno je u časopisu Biology of Reproduction.

Ženka miša živjela je normalnim životnim tokom i mogla je dobiti potomke, objasnili su istraživači.

Znanstvenici instituta s kojim imaju suradnju nedavno su stvorili gotovo 600 identičnih genetskih kopija jednog miša.

Miševi su bili klonirani iz nekoliko različitih donor stanica, uključujući i bijele krvne stanice koje se nalaze u limfnim čvorovima, koštanoj srži i jetri.

Grupa japanskih znanstvenika istraživala je mogu li cirkulirajuće krvne stanice biti korištene za kloniranje.

Njihov cilj bio je pronaći lako dostupan izvor donor stanica kako bi klonirali znanstveno vrijedne sojeve laboratorijskih miševa.

Tim pod vodstvom Atsuo Ogure s Riken centra za bioistraživanja u Tsukubi, uzeo je krv iz repa miša donora, izolirao bijele krvne stanice i iskoristio jezgru za eksperimente kloniranja, koristeći istu tehniku kojom je nastala ovca Dolly u Edinburghu.

Proces poznat kao nuklearni transfer somatskih stanica uključuje prebacivanje jezgre iz stanice odraslog tijela, kao što je krvna stanica ili stanica kože, u neoplođenu jajnu stanicu čija je jezgra uklonjena.

Izvještavajući o svojim nalazima u američkom časopisu Biology of Reproduction, znanstvenici su izjavili “da su po prvi put demonstrirali da miševi mogu biti klonirani iz jezgri perifernih krvnih stanica”.

“Neocijenjeni sojevi”

Dodali su “da ove stanice mogu biti korištene odmah po njihovom skupljanju i nijedna životinja donor ne mora biti eutanizirana.”

“Ova tehnika bila bi primjenjiva za generičke genetske kopije neocijenjenih sojeva miševa koje ne mogu biti sačuvane drugim pomoćnim reproduktivnim tehnikama kao što su konvencionalna in vitro oplodnja ili intracitoplazmatsko injiciranje spermija.”

Znanstvenici u Japanu imaju godine iskustva u kloniranju miševa.

Tim na drugom institutu nedavno je otkrio da su stvorili skoro 600 miševa od jednog miša donora nakon 25 uzastopnih krugova kloniranja.

Istraživanje ima za cilj masovnu proizvodnju visoko kvalitetnih životinja za stočarstvo ili očuvanje prirodnog okoliša.

Komentirajući ovu studiju, profesor Robin Lovell-Badge, s MRC Nacionalnog instituta za medicinska istraživanja u Londonu, rekao je da je to bio koristan mali napredak u odnosu na prijašnji rad, pokazujući da je moguće klonirati miševe iz različitih vrsta odraslih stanica, uključujući i bijele krvne stanice.

Izjavio je za BBC: “Efikasnost kloniranja iz ovih vrsta stanica je vrlo dobra, sugerirajući da će i mala kap krvi sadržavati dovoljne količine… Ovo je korisno ako je namjera da se kloniranje koristi za propagiranje i povećanje broja rijetkih ili važnih jedinski ili vrsta.”

Metoda kloniranja – nuklearni transfer somatskih stanica

Klonovi odraslih životinja proizvedeni su metodom zvanom nuklerarni transfer somatskih stanica, što se odnosi na prebacivanje jezgre iz somatske stanice u jajnu stanicu.

Somatska stanica je bilo koja stanica u tijelu osim gameta (spolnih stanica).

Jezgra somatske stanice kod kloniranja je odvojena i umetnuta u neoplođenu donor jajnu stanicu čija je jezgra, koja sadrži genetski materijal, prethodno uklonjena.

Embrio je nakon toga umetnut u surogat majku.

Izvor: BBC