Istraživanje o radu u Njemačkoj

Rezultati istraživanje koje je provela njemačka industrijsko-trgovinska komora DIHK pokazuju da trećina poduzeća manjak kvalificirane radne snage vidi kao veliki poslovni rizik u budućnosti Prema podacima njemačke udruge inženjera VDI, njemačkoj industriji nedostaje 77.000 inženjera. Podatak se odnosi na prošli tjedan, a riječ je o najvećem manjku inženjera do sada. Razlog je starenje postojeće radne snage i pada broja upisanih na tehničke studije. To bi u budućnosti moglo predstavljati veliki problem za moćnu i inovativnu njemačku industriju, koja u svjetskim okvirima ima vodeću ulogu u nekoliko važnih segmenata. Istraživanje provedeno u kolovozu obuhvatilo je vodeće kompanije s područja elektrotehnike (Siemens), strojogradnje (ThyssenKrupp), kemijsko-farmaceutske industrije (BASF, Bayer, Merck) i automobilske industrije (BMW, Daimler, Volkswagen, MAN), a u njemu je sudjelovalo više od petsto najvećih njemačkih poduzeća. Istraživanje je provela njemačka industrijsko-trgovinska komora DIHK. Rezultati pokazuju da trećina poduzeća manjak kvalificirane radne snage vidi kao veliki poslovni rizik u budućnosti. Manjak inženjera naviše bi mogao pogoditi danas moćnu automobilsku industriju, koja pokušava napraviti korak naprijed u razvoju električnog automobila. Minhenski BMW u okviru 400 milijuna eura vrijednog širenja proizvodnje u Leipzigu, gdje će proizvoditi električni model i3 i hibridni sportski model i8, namjerava zaposliti 800 novih radnika. Samo 17 kilometara udaljeni Porsche za proizvodnju novog sportskog terenca Cajun planira zaposliti više od tisuću radnika, a 1200 inženjera, tehničara i drugih kvalificiranih radnika u ovoj godini planira zaposliti Audi. Gradonačelnik Leipziga Burkhard Jung rekao je da je još prije dvije godine bilo nezamislivo da poduzeća u regiji imaju problema s nedostatkom kvalificirane radne snage. “To sada očito postoje sve veći problem”, zaključuje Jung. Čelnik udruge inženjera VDI Willi Fuchs laže se da je stanje zabrinjavajuće jer bi moglo opasno ugroziti razvoj novih automobila i tehnologija. S negativnim trendom proizvođači će se pokušati nositi intenzivnijim povezivanjem s tehničkim fakultetima, a razvijaju i interne programe obrazovanja. Korak dalje bio bi zapošljavanje kvalificiranih radnika iz država u razvoju, poput Kine i Indije. Izvor : Bankamagazin

Related Posts

Tags

Share This

Comments Closed