Elektrificirane ceste bi mogle s tla pogoniti automobile

Automobili budućnosti bi mogli biti pokretani elektrificiranim cestama. Ovakva bi tehnologija omogućila električnim autima da odbace svoje teške baterije koje ne samo da povećavaju težinu vozila podižući tako potrebnu energiju za kretanje, nego ih i tjeraju da miruju dok se ponovo pune.

Ova ideja postoji već desetljećima. Prethodni su pokušaji uključivali korištenje elektrificirane zavojnice u cesti kako bi se stvorilo elektromagnetsko polje koje je u interakciji s zavojnicom pričvršćenom za auto. „S obzirom da zavojnice moraju biti točno poravnane ‘licem u lice’ kako bi dobile visokoenergetsku učinkovitost, ovakve sheme mogu biti korisne za punjenje vozila na parkiralištu, ali nikad vrlo učinkovite za aute u pokretu,“ kaže Masahiro Hanazawa iz Toyota Central R&D Labs u Nagakuti, Aichi, Japan.

Hanazawa i Takashi Ohira sa Toyohashi Tehnološkog Sveučilišta (Toyohashi University of Tehnology), također u Aichiju, su razvili sustav koji emitira električnu struju kroz čelične pojaseve postavljene unutar dva kotača i metalnu ploču u cesti. „Naš pristup istražuje par kotača koji su uvijek u dodiru s površinom,“ kaže Hanazawa.

Da bi testirali gubitak energije dok ona prolazi kroz gumu kotača, Hanazawa i Ohira su postavili laboratorijski eksperiment u kojem su na pod i unutar kotača postavili metalne ploče. „Manje od 20% prenešene struje je raspršeno u krugu,“ kaže Ohira. Skupina je u svibnju predstavila svoje djelo na Međunarodnoj Seriji Mikrovalnih Radionica (International Microvawe Workshop Series) na Inovacijskim Bežičnim Prijenosima Struje (Innovative Wireless Power Transmission) u Kyotu, Japan.

Uz dovoljno struje, sustav bi, prema riječima Ohire, mogao pogoniti prosječni osobni automobil. Skupina sada razvija prototipe malih razmjera da bi ovo i dokazali. Međutim, on priznaje da je gubitak energije u sustavu „mnogo veći nego kod običnih baterija.“

John Boys, inžinjer elektrike sa Sveučilišta u Aucklandu, Novi Zeland, napominje da bi s ovakvim sustavom metalne pločice na cesti trebale do 50 000 volti kako bi pogonile auto, a to je jednaka voltaža koja se koristi za rukovanje elektrošokerom. „Ne biste željeli stati na to,“ kaže.

Kao dodatak s obzirom na potrebnu energiju, električne bi ploče proizvodile veliko magnetsko polje koje bi uzrokovalo značajnu radiofrekvencijsku interferenciju koja bi mogla stvoriti kaos kod svega što ima značajke električnih sustava,“ kaže Boys.

Bilo bi skupo „razderati ceste i instalirati potrebnu infrastrukturu,“ kaže Daniel Friedman sa Sveučilišta Novog Južnog Walesa (Universiti of New South Wales) iz Sydneya, Australija. Ali on još dodaje da bi se na neki način moglo limitirati metalne ploče na glavne autoceste, a na ostalim cestama pogoniti automobile malim baterijama.

Izvor: New Scientist // Prijevod: Matrix World

Izvor: http://www.znanost.com/

Leave a Comment