Dokazi o postojanju života u oceanskoj kori

944984-720x458Iako se dugo smatralo kako ne sadržava nikakav život, danas je poznato kako dno oceana sadržava cijele ekosustave prepune mikroba. Znanstvenici su nedavno zabilježili kako kisik nestaje iz morske vode te cirkulira kroz duboku oceansku koru, što predstavlja prvi značajan korak prema razumijevanju kako život u “dubokoj biosferi” ispod oceanskog dna uspijeva preživjeti i napredovati.

Duboki rezervoar živog svijeta

Novo istraživanje objavljeno je krajem prošlog mjeseca u časopisu Nature Communications te pomaže u redefiniranju koncepata o ograničenjima života na našem planetu. Tim Srednjeatlanski greben (foto: Wikimedia Commons)istraživača koristio je sofisticiranu opremu kako bi uzorkovali blatne i pjeskovite sedimente koji pokrivaju stijene morskog dna, ali su bušili i same tvrde stijene oceanske kore. Ovo područje smatra se najvećim rezervoarom života na Zemlji te su ovakva istraživanja važna za razumijevanje kako mikrobi mogu “disati” i dobiti energiju potrebnu za život u ovom zabačenom okolišu.

Znanstvenici su mjerili koncentracije kisika u uzorcima sedimenata koji su skupljeni na dubini od 4,8 kilometara ispod površine oceana, na zapadnim rubovima Srednjeatlanskog grbena. Ova mjerenja zatim su znanstvenicima omogućila određivanje koncentracija kisika u morskoj vodi koja cirkulira kroz samu oceansku koru.

Potvrda mikrobne aktivnosti

“Naši kompjutorski modeli pokazali su kako koncentracije kisika u oceanskoj kori najvjerojatnije nastaju kao posljedica mirkobne aktivnosti u kori dok morska voda prolazi kroz sitne frakture i pukotine duboko u stijenama. Naime, pod hladnim uvjetima kakvi vladaju u ovom području, čista kemijska potrošnja kisika je minimalnla, što znači kako su upravo mikrobi u oceanskoj kori odgovorini za korištenje kisika.” navode znanstvenici.

Ovo je prvo istraživanje koje dokumentira uklanjanje kisika iz stjenovitog okoliša oceanske kore – iako su rezultati očekivani, tek sada su potvrđeni. S ovom informacijom znanstvenici mogu početi otkrivati kompleksne tajne života ispod oceanskog dna.

Izvori: Bigelow Laboratory for Ocean Sciences, Portal Biologija