Dobrota je ključ za popularnost u društvu za djecu predtinejdžerske dobi

LijepoSjećate se kako su vas roditelji i bake i djedovi još od malih nogu učili kako treba biti dobar i ljubazan prema drugima, sve po načelu “lijepa riječ i željezna vrata otvara”? Pa, koliko vam god ponekad išli na živce s time, bili su potpuno u pravu!

U današnje vrijeme kada nam se već počelo činiti kako baš i nema pretjeranog smisla biti ljubazan prema drugima i svi se nekako okrećemo sebi samima, znanstvenici nam poručuju da je itekako poželjno najmlađima oko nas usaditi manire dobrote, suosjećanja i ljubaznosti, jer dobro dijete je sretno dijete!

Prema istraživanju Kristin Layous i njenih kolega s Kalifornijskog Sveučilišta u Riversideu, objavljenom 26. prosinca 2012. u časopisu PLOS ONE, djeca od devet do 12 godina koja se ponašaju ljubazno nisu samo sretnija već i bolje prihvaćena u grupama svojih vršnjaka.

U spomenutom istraživanju, autori su nasumce podijelili 400 učenika od devet do 12 godina u dvije grupe: jedna je grupa morala činiti “dobra dijela”, a druga pratiti koja su lijepa mjesta posjetili svaki tjedan. Primjeri dobrih dijela su uključivali opise poput “podijelio sam svoju školsku užinu s još nekime” ili “zagrlio sam mamu kad je bila pod stresom zbog posla”. Posjećena mjesta su uključivala baseball igralište, shopping centar ili kuću djeda i bake.

Od djece se tražilo da nakon četiri tjedna aktivnosti izvijeste o svojim razinama sreće, a istraživači su otkrili da su djeca koja su provodila dobra dijela bila sretnija od djece iz druge grupe. Kako bi procijenili prihvaćenost kod vršnjaka, djeci su dali popis učenika i zatražili da zaokruže one s popisa s kojima bi voljeli biti u grupi u školskim aktivnostima. U ovom su slučaju autori otkrili da je grupa koja je provodila dobra dijela ocijenjena daleko bolje.

Iako su obje grupe djece imale povećan osjećaj dobrobiti od zadanih aktivnosti, samo je grupa koja je provodila dobra dijela iskusila veću prihvaćenost od strane vršnjaka. Prema autorima, “Povećana prihvaćenost od strane vršnjaka kod djece te dobi je presudna i povezana s mnoštvom važnih akademskih i društvenih ishoda, uključujući smanjenu mogućnost postajanja žrtvom zlostavljanja.”

Predlažu učiteljima i svima ostalima da rezultate ovog istraživanja iskoriste za uvođenje redovitih aktivnosti društvene dobrobiti u učionice za djecu predtinejdžerske dobi. Layous dodaje: “Istraživanje pokazuje kako već jednostavna i relativno kratka aktivnost društvene dobrobiti može povećati odobravanje među vršnjacima. S obzirom na povezanost dvaju važnih faktora: prihvaćenosti kod vršnjaka te konačnog društvenog i akademskog života mladih, mislimo kako ovo otkriće ima važnu primjenu u današnjim učionicama.”

Izvor: Public Library of Science

Leave a Comment