Detaljnije o otkriću egzoplaneta najsličnijega Zemlji

Označen kategorijom “super-Zemlja”, potencijalni planet KOI (engl. Kepler Object of Interest) 172.02 kruži oko zvijezde slične našemu Suncu unutar zone povoljne za život. To znači da bi taj planet, koji tek treba biti potvrđen dodatnim promatranjima, mogao imati tekuću vodu na svojoj površini, što se smatra bitnim preduvjetom za razvoj života.egzoplanet-KOI172.02

KOI 172.02 ima promjer 1.5 puta veći od promjera Zemlje. Kruži na udaljenosti od 0,75 astronomskih jedinica, odnosno oko tri četvrtine udaljenosti Zemlje od Sunca. Ovome egzoplanetu trebaju 242 zemaljska dana da napravi puni krug oko svoje matične zvijezde.

Lansiran 2009. godine, svemirski teleskop Kepler napravi krug oko Sunca za 371 dan. Dok putuje, Kepler je stalno usmjeren prema samo jednome dijelu neba. Njegovi senzori prate magnitude sjaja 150 tisuća zvijezda istodobno, tražeći znakove opadanja njihova intenziteta koji bi mogli ukazati na planete u orbiti oko tih zvijezda.

U samome središtu teleskopa nalazi se sklop od 42 senzorne kamere, posebno osmišljene za otkrivanje planeta koji prolaze ispred svojih matičnih zvijezda.

Usko klinasto područje svemira koje Kepler pokriva u svojoj potrazi za planetima proteže se ispred nas u odnosu na naše kretanje u orbiti oko središta galaksije. Stoga su zvijezde u prostoru koji se pretražuje otprilike na jednakoj udaljenosti od središta galaksije kao i Zemlja.

Izvor: Space