Čitanje i računanje u ranijoj dobi povezani s poslom i prihodom u odrasloj dobi

odrastanjeIako čitanje, pisanje i računanje predstavljaju osnovu procesa školskog učenja, potrebno je već u dječjoj dobi poticati sposobnost čitanja i unapređivati vještine rješavanja problema. Razvijanje tih vještina značajno doprinosi intelektualnom i mentalnom razvoju djece te utječe na razvoj sposobnosti koncentracije.

Matematičke i vještine čitanja u sedmoj godini mogu biti povezani sa socioekonomskim statusom nekoliko desetljeća kasnije, prema novom istraživanju objavljenom u Psychological Science, časopisu Udruge za psihološku znanost. Sposobnosti u djetinjstvu predviđaju socioekonomski status u odrasloj dobi više nego inteligencija, obrazovanje i socioekonomski status u djetinjstvu.

U tijeku rasprave o utjecaju koji obrazovni standardi imaju na dječje živote, psihološki znanstvenici Stuart Ritchie i Timothy Bates sa Sveučilišta u Edinburghu željeli su istražiti mogu li rane matematičke i vještine čitanja imati posljedice koje su vidljive izvan učionice.

“Željeli smo provjeriti je li bolji uspjeh u matematici ili čitanju u djetinjstvu povezan s boljim društvenim mjerilima: boljim poslom, boljim stanovanjem i većim prihodom u odrasloj dobi”, objasnili su Ritchie i Bates.

Znanstvenici su istražili odnose na temelju podataka iz Nacional Child Development Study, velikog, nacionalnog reprezentativnog istraživanja koje je pratilo više od 17 000 ljudi u Engleskoj, Škotskoj i Walesu u rasponu od oko 50 godina, od kada su rođeni 1958. do danas.

Podaci su otkrili kako su čitanje i matematičke vještine u djetinjstvu doista bitni.

Ritchie i Bates utvrdili su kako su sposobnost čitanja i matematičke vještine sudionika u dobi od 7 godina povezani s njihovom društvenom klasom punih 35 godina kasnije. Sudionici koji su imali bolje vještine čitanja i računanja kao djeca završila su s višim primanjima, boljim stanovanjem i boljim radnim mjestom u odrasloj dobi. Podaci sugeriraju, primjerice, da je povećanje razine čitanja u dobi od 7 godina bilo povezano s povećanjem prihoda u dobi od 42 godina u iznosu od 5 000 funti.

Dugoročne asocijacije su se održale čak i nakon što su znanstvenici uzeli druge čimbenike u obzir.

“Ovi rezultati upućuju da će osnovne vještine iz djetinjstva, neovisno o tome koliko ste pametni, koliko se dugo školujete ili u kojoj ste društvenoj klasi, biti važne u vašem životu”, rekli su Ritchie i Bates.

Dakle, što bi moglo objasniti ove dugoročne asocijacije? Istraživači vjeruju da bi geni mogli igrati ulogu:

“Geni su temelj mnogih razlika među djecom na svim varijablama koje smo promatrali”, navode autori. “Genetski kontrolirana studija pomoću blizanaca koju smo vodili trebala bi nam omogućiti izdvojiti genetske i okolišne utjecaje.”

Znanstvenici se nadaju da će istraživanje blizanaca osvijetliti u kojoj mjeri ekološke intervencije mogu ojačati vezu koja je identificirana u dosadašnjim istraživanjima.

Izvor: APS, znano.st

Leave a Comment