Biljem protiv neraspoloženosti i tjeskobe

Slobodnog je vremena sve manje i manje, a obaveza sve više. Sve češće si govorimo “moram“ umjesto “želim“, a rješavanjem jednog problema samo oslobađamo mjesto novom. Sav taj teret lako dovede do osjećaja beznadnosti i potištenosti. Kako bi krizne trenutke učinili podnošljivijima, donosimo pregled malih čuda prirode koja dokazano pomažu u liječenju sve učestalijeg stanja tjeskobe i potištenosti.

Gospina trava, Hypericum perforatum

Gospina trava, poznata i kao kantarion, već je dobro poznati biljni antidepresiv koji pomaže kod blage depresije, poboljšava raspoloženje, umanjuje osjećaj iscrpljenosti i bezvoljnosti, te pomaže kod nesanice. Posebno se preporuča u zimskim mjesecima kada kraći dani i manje sunca mogu utjecati na raspoloženje. Važno je napomenuti da gospina trava može ulaziti u interakcije sa nekim antidepresivima koji se izdaju na recept, pa treba izbjegavati istovremenu primjenu. Za pojačani učinak preporuča se čaj gospine trave popiti u ugodnom društvu.

Valerijana, Valeriana officinalis

Valerijana, poznata i kao odoljen ili macina trava, se prvenstveno koristi kod nesanice zbog svog umirujućeg djelovanja. Korijen valerijane dolazi u obliku čaja i kapi, često u kombinaciji sa mentom i kamilicom zbog izuzetno neugodnog mirisa i okusa. Ne preporuča se trudnicama i djeci, te se ne smije primjenjivati sa antidepresivima i alkoholom.

Ginko, Ginko biloba

Većina će na spomen ginka prvo pomisliti na lijek za poboljšanje cirkulacije, što je potpuno točno i upravo se tu krije njegov povoljan učinak u liječenju depresije. Naime, poboljšanjem cirkulacije ginko omogućava bolji dotok krvi u mozak i bolje opskrbljivanje moždanih stanica kisikom, te time poboljšanje raspoloženja i koncentracije. Njegova primjena se savjetuje ljudima starije životne dobi kod kojih dolazi do stanja potištenosti zbog promjena u mozgu uzrokovanih starenjem moždanih stanica.

Aromaterapija

Eterična ulja mente, lavande, kamilice, jasmina, bergamota, ruže i mnoga druga pokazala su brojne povoljne učinke na raspoloženje. Iako nisu instant rješenja u liječenju težih oblika depresije, svakako se preporučuju za ublažavanje stanja tjeskobe i iscrpljenosti, posebice u obliku opuštajuće masaže ili kupke.

Omega – 3 masne kiseline

Mnoga istraživanja su pokazala da je nesrazmjer u unosu omega-3 i omega-6 masnih kiselina povezan sa depresijom. Preporuča se smanjiti unos namirnica bogatih omega-6 masnim kiselinama, kao što su margarin i biljna ulja, a povećati unos omega-3 masnih kiselina uvodeći u prehranu plavu ribu, lanene sjemenke, maslinovo ulje, orahe i soju. Postizanjem idealnog omjera ovih esencijalnih masnih kiselina nećete samo povoljno utjecati na stanje depresije, nego i na opće zdravlje mozga i krvnih žila.

IZVOR: zdravlje-prehrana.com

Leave a Comment