Astronomi otkrili planet najbliži Zemlji izvan Sunčeva sustava

Astronomi su otkrili novi planet, najbliži Zemlji izvan Sunčeva sustava, udaljen tek četiri svjetlosne godine pa smatraju kako su porasli izgledi da se nađe naseljiv planet u Zemljinu susjedstvu.

Istraživači kažu kako je novi planet preblizu svojem suncu da bi na njemu opstao život kakvog poznajemo na Zemlji, jer je površinska temperatura procijenjena na 1.200 Celzijevih stupnjeva. No, prethodne studije pokazuju da, kad se otkrije jedan planet u orbiti oko zvijezde, onda ih obično u istome sustavu bude još. O novome planetu Zemljine veličine u časopisu Nature tekst su objavili Stephane Udry i Yavier Dumusque iz ženevskog opservatorija. Planet kruži oko Alfe Centauri B, jedne od zvijezda dvojnoga sustava Alfe Centauri.

“To je veoma važno otkriće jer (taj planet) ima veoma malu masu i naš je najbliži susjed”, kaže Udry. “Orbita mu je veoma blizu njegovoj zvijezdi i sigurno je prevruć za život kakvog mi poznajemo, ali lako je moguće da je on tek jedan od planeta u sustavu od nekoliko njih.” Astronom Greg Laughlin s kalifornijskoga sveučilišta komentirao je to otkriće: “To je u našem dvorištu. Dakle, otkriće da se ondje dogodilo formiranje planeta izuzetna je stvar.”

Otkad su ranih devedesetih otkriveni prvi egzoplaneti, otkriveno je više od osamsto planeta izvan Sunčeva sustava, ali ovaj je najbliži Zemlji. Putovanje do njega sasvim je nevjerojatno u bliskoj budućnosti, kaže Laughlin i procjenjuje kako bi uz sadašnju tehnologiju putovanje trajalo 40 tisuća godina.

Izvor: http://znanost.geek.hr/clanak/astronomi-otkrili-planet-najblizi-zemlji-izvan-sunceva-sustava/#ixzz2Ah5wBUh0