Možemo bilo koju površinu pretvoriti u 3D touchscreen

„Možemo bilo koju površinu pretvoriti u 3D touchscreen“, kaže Anup Chathoth, jedan od trojice vlasnika novoosnovane tvrtke Ubi Interactive iz Münchena. Kada se u nekom članku pojavi ova ili slična rečenica, obično sve vrvi od Minority Report slika zakrivljenog stakla i ljudi koji po njemu šaraju rukama. Priča koju donosimo ovdje baš zato i jest zanimljiva – tročlani tim iz Münchena napravio je upravo to.

Ubijev sistem koristi senzor Microsoftovog Kinecta kako bi običan projektor pretvorio u multi-touch projektor preko kojeg upravljanje Powerpoint prezentacijom, internet preglednicima pa čak i video igrama više ne zahtijeva upotrebu miša i tipkovnice. Koristeći Kinectove senzore (senzor za praćenje kretnji korisnika i senzor za percepciju dubine), Ubijev softver u stanju je detektirati poziciju na koju korisnik pokazuje i „shvatiti“ namjeru pokreta ruke. Na ovaj način sistem je u stanju praktički svaku podlogu pretvoriti u veliki touchscreen ili interaktivnu ploču.

Dakle, sve je divno i krasno u teoriji, no funkcionira li ovo u praksi? Ekipa britanskog magazina Wired posjetila je tim Ubi Interactivea u Microsoftovim uredima u Seattleu ranije ovog tjedna kako bi se iz prve ruke uvjerili u funkcionalnost ovog softvera. Zaključak kojeg su donijeli ukratko glasi: sustav definitivno funkcionira u praksi.

U zamračenom uredu obični je projektor bio usmjeren na zamagljeno staklo koje se nalazilo u sredini sobe. Na jednoj strani stakla nalazio se Kinectov senzor koji je bilježio kretnje i pokrete ruku novinara te zatim slao podatke Ubijevom softveru koji se nalazio na istim onim Windowsima koji su projicirali sliku na staklo.

Vrijeme odaziva bilo je izvrsno. Bio je potreban samo djelić sekunde da se pokret ili gesta u fizičkom svijetu vjerno prezentira na zaslonu. Novinari su se „igrali“ 3D projekcijom Zemlje (ista projekcija koju koristi Microsoft Surface), povećavali su i smanjivali prikaz koristeći obje ruke, okretali virtualni planet te pokretima ruku locirali ured u Seattleu u kojem su se nalazili. Sasvim očekivano, nakon ovog novinari su testirali i Roviov megahit – Angry birds.

Univerzalna upotrebljivost

Ubijev softver novinarima je omogućio veoma ugodan doživljaj igranja PC verzije Angry Birdsa i upravo ovdje se očituje jedan od njegovih najvažnijih praktičnih aspekata – softver je kompatibilan s Microsoftovim predinstaliranim touchscreen softverom i, ne manje važno, softver je kompatibilan sa svakom računalnom aplikacijom.

„Sustav se u potpunosti oslanja na geste koje se već mogu koristiti na platformi Windowsa. Htjeli smo početi s nečim što je svima poznato, ali naš API (Application Programming Interface) možemo bez problema prilagoditi 3D gestama. Softver u svakom trenutku zna koliko je vaš prst udaljen od ekrana. Dodir se interpretira kao klik, a ukoliko ne dirate ekran, pokretima ruku možete razmještati stvari po zaslonu i tome slično“, kaže Chathoth.

Novinarima Wireda iz Ubija su demonstrirali i upotrebu njihovog softvera u 3D okruženju. Tako, primjerice, kada kružite prstom (bez dodirivanja zaslona) preko niza knjiga poredanih na zaslonu (zamislite virtualnu knjižnicu), pokretima ruke lijevo ili desno možete pretraživati i pomicati određene knjige u željenom smjeru. Kada prstom dotaknete zaslon na mjestu gdje se nalazi knjiga koju želite, ona je označena te je možete čitati ili skinuti na vaše računalo, ovisno na kojoj se internetskoj stranici nalazite.

Ubi Interactive je jedna od 11 novih tvrtki koja je dobila Microsoftovu nagradu od 20 tisuća dolara u sklopu njihovog Kinect Accelerator programa, ali važno je naglasiti da je tvrtka zadržala potpunu autonomiju u poslovanju. Njihova poslovna strategija temelji se na nekoliko aspekata: prodaja softvera ljudima koji već posjeduju Kinect i projektor, prodaja Kinecta i projektora u paketu zajedno sa softverom, unaprjeđivanje poslovnih ureda s Kinectom i softverom, suradnja s oglašivačima i svim drugim zainteresiranim strankama koje svojim javnim reklamnim panoima žele pridodati dozu interaktivnosti.

„Već razvijamo određene reklamne zaslone. Strankama je to prilično zanimljivo zbog relativno niske cijene, jednostavnosti upotrebe i izrazitoj prenosivosti. Radi se o ekranima promjera 80 inča koje možete nositi u svojoj torbi za laptop, a pomoću kojeg mušterijama možete ponuditi novo i zanimljivo iskustvo“, kaže Chathoth.

Sam softver će, prema Chathothovim riječima, koštati „oko 500 dolara“, a tvrtka ostavlja otvorenu mogućnost daljnje suradnje s tvrtkama koje preko softvera žele upotrebljavati kompliciranije 3D aplikacije, a koje će od softvera zahtijevati razumijevanje veće količine posebnih kretnji i gesta.

Iz Ubi Interactive posebno naglašavaju mogućnosti korištenja njihovog proizvoda u obrazovne svrhe. „Djeca mogu udarati po zidu do mile volje, ali ništa se neće dogoditi“, naglašava Chathoth još jednu veliku prednost njihova softvera – za njegovo funkcioniranje nije potrebna skupa interaktivna ploča, već se slika može projicirati na obični zid čiju funkcionalnost ne mogu narušiti ni najnestašnije dječje ruke.

Povijest ideje

Ubi Interactive je tvrtka u kojoj rade tri zaposlenika/osnivača – Anup Chathoth, Chao Zhang i David Hajizedeh. Chathoth i Zhang školski su prijatelji koji su htjeli razviti alternativu tzv. „pametnim olovkama“ poput Livescribea, a Hajizedeha su upoznali preko poznanika i on je zadužen za financije i oglašavanje u ovoj malenoj tvrtki.

Zanimljivo je da proizvod kojim su započeli razvitak sadašnje verzije uopće nije bio baziran na Kinectu. Bio je to nepoznat proizvod s prilagođenim softverom i operativnim sustavom kućne izrade.

„Dovršili smo izradu prototipa i tada su se počeli pojavljivati prvi problemi. Imate softver, ali nemate nikakav sadržaj, imate vlastiti operativni sustav, a ja želim preko ovog softvera pokrenuti Powerpoint, projektor ima vrlo slabu rezoluciju…“, nabraja Chathoth tipične reakcije na njihov prototip. „Naravno, mi smo veoma malena tvrtka i ne možemo se upuštati u velike projekte i izgradnju vlastitog hardvera. Upravo smo zbog toga i angažirali Davida koji nam je mnogo pomogao s razvitkom smislene poslovne strategije i to je otprilike bilo vrijeme kada smo počeli koristiti Kinect“, kaže Chathoth.

„Mislili smo da će ovaj Microsoftov proizvod vjerojatno biti u stanju odraditi sve što nam u tom trenutku treba, a na nama je samo da programiramo softver. Tako smo se počeli „igrati“ s Kinectom za Xbox kada je izašao beta SDK (Software Development Kit). Zatim smo se upoznali i s Windowsovom verzijom Kinecta i tu se negdje razvila misao da je poslovanje s Kinectom pravi poslovni odabir za nas. Shvatili smo da želimo razvijati softver za ljude koji mogu kupiti Kinect za Windowse, od neke treće strane ili od nas“, objašnjava Chathoth.

Rezultat ovih poslovnih poteza je prilično jeftina tehnologija koja se jednostavno može integrirati u postojeće projektore, čak i bez ikakvog iskustva u radu s tehnologijom. Bez uvida u rad sustava iz prve ruke, ova priča može se činiti jednostavno predobrom da bi bila istinita, ali ova malena njemačka tvrtka upravo detaljnim demonstracijama dokazuje funkcionalnost njihovog proizvoda. No, to ne znači da je posao za njih gotov. Sljedeći je veliki korak dokazivanje da su dorasli željama i prohtjevima velikih klijenata. Sve u svemu, budućnost je konačno tu i bit će i više nego zanimljivo promatrati novitete koji nas tek očekuju u ovom polju.

Izvor: http://znanost.geek.hr/clanak/njemacka-tvrtka-ubi-interactive-pretvara-bilo-koju-povrsinu-u-3d-touchscreen/#ixzz1xfY7mu6A

 

Leave a Comment