Komunikacija pomoću neutrina

Korištenjem neutrina, moguće bi bilo ostvariti komunikaciju s bilo kojom točkom na zemlji i to bez korištenja satelita ili kablova“- rekao je Dan Stancil, kompjuterski inženjer na Sveučilištu Sjeverne Karoline. „Komunikacijski neutrinski sustavi bi bili mnogo kompliciraniji od onih koje danas koristimo, ali bi imali važnu strategijsku ulogu.“

Minerva – ogromni detektor neutrina koji se nalazi duboko pod zemljom.

Mnogi su teoretizirali oko moguće uporabe neutrina u komunikaciji zbog njegovog posebnog svojstva: može prodrijeti u bilo što s čim se susretne. Da se ta tehnologija jednoga dana koristi za komunikaciju podmornica, tada bi podmornice mogle komunicirati na veliku daljinu. Koristeći neutrine mogli bi slati poruke u udaljene dijelove svemira, npr. mjesec ili neki planet i neutrini bi putovali do točnog mjesta bez poteškoća.

„Naravno, naša tehnologija koristi velike količine high-tech opreme za neutrinsku komunikaciju, pa za sad to nije praktično“- izjavio je Kevin McFarland, profesor fizike sa sveučilišta Rochester koji je također uključen u eksperiment. „Ali prvi korak naprijed je ostvaren ka putu neutrinskih sustava komunikacije koji će se ostvarivati uz pomoć današnje tehnologije.“

Tim znanstvenika demonstrirao je mogućnost komunikacije neutrinima po prvi put u nacionalnom akceleratorskom laboratoriju Fermi izvan Chicaga. Grupa je prijavila svoje otkriće u časopisu „Modern physics Letters A“.