Aspirin bi mogao produžiti život oboljelima od raka debelog crijeva

aspirinPrema novoj studiji, aspirin bi mogao pomoći oboljelima od raka debelog crijeva da žive duže.

Istraživači su promatrali gotovo 1000 pacijenata između četiri i deset godina, a rezultati su pokazali kako je tijekom tog razdoblja umrlo 37,9% onih koji su redovito uzimali aspirin, te 48,5% onih koji ga nisu koristili. Međutim, korist uzimanja aspirina imali su samo oni pacijenti čiji je tumor razvio protein koji se nalazi u HLA antigenu. Taj protein može biti uključen u način na koji imunološki sustav odgovara na pojavu stanica raka.

„Ako i drugi istraživači potvrde naše rezultate, mogli bismo imati novi tretman protiv raka koji je jeftin i siguran. Danas, kada se diljem svijeta koriste različite terapije koje koštaju i nekoliko tisuća dolara, a većina ih uzrokuje ozbiljne nuspojave, ovo otkriće moglo bi značiti velik napredak”, rekao je autor studije Gerrit Jan Liefers sa Sveučilišta Leiden u Nizozemskoj.

U studiji je analizirano tkivo iz tumora pacijenata s rakom debelog crijeva, koji su bili podvrgnuti operaciji između 2002. i 2008. godine. Od 182 pacijenta koja su uzimala aspirin, do siječnja 2012. godine umrlo ih je 69, dok je od 817 koliko ih nije uzimalo aspirin, umrlo njih 396. Unatoč ovim rezultatima, istraživači svejedno ne mogu sa sigurnošću reći na koji način točno aspirin djeluje na produžetak života ovih pacijenata. Pa ipak, nagađaju da aspirin djeluje na sposobnost tumorskih stanica da cirkuliraju u tijelu i stvaraju nove izrasline, metastaze.

„Dakako, ova studija ne dokazuje da bi ljudi s rakom debelog crijeva trebali početi uzimati aspirin. Moramo pričekati rezultate nasumičnih istraživanja prije nego što možemo preporučiti aspirin kao valjani tretman protiv raka”, zaključio je naposljetku Liefers.

Izvor: LiveScience